ZADANIA WYDZIAŁU PREWENCJI I RUCHU DROGOWEGO - Komenda Powiatowa Policji w Nakle nad Notecią

Biuletyn Informacji Publicznej

ZADANIA WYDZIAŁU PREWENCJI I RUCHU DROGOWEGO

 

  1. Koordynowania działań profilaktycznych przeciwko przestępczości na terenie działania jednostki;
  2. Propagowania inicjatyw zapobiegawczych w ramach prewencyjnych programów dotyczących prewencji kryminalnej realizowanych na terenie powiatu;
  3. Współdziałania z różnorodnymi podmiotami w zakresie podejmowanych działań profilaktycznych w zakresie zapobiegania przestępczości;
  4. Koordynowania działań podejmowanych przez Policję na rzecz poprawy bezpieczeństwa publicznego;
  5. Nadzorowania problematyki przemocy w rodzinie oraz prowadzenie doskonalenia zawodowego w zakresie procedur postępowania policjantów z Niebieskimi Kartami;
  6. Inspirowania, nadzorowania i koordynowania działań prewencyjnych podejmowanych przez Policję wobec nieletnich zagrożonych demoralizacją;
  7. Współdziałania z innymi podmiotami policyjnymi w zakresie rozpoznawania środowisk nieletnich oraz ściganie nieletnich sprawców czynów zabronionych;
  8. Uczestniczenia w pracach zespołów, komisji, organizacji społecznych, których działalność ma na celu skoordynowanie systemu zapobiegania demoralizacji oraz przemocy nieletnich;
  9. Utrzymywania stałego kontaktu z Sądami Rodzinnymi i organizacjami właściwymi w sprawach opieki, wychowania dzieci i młodzieży;
  10. Realizacji zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych dotyczących nieletnich;
  11. Zapewnienia stosownej prawidłowej wykładni przepisów prawa o wykroczeniach;
  12. Współdziałania z Sądem Rejonowym w zakresie oskarżania oraz stosowania środków zaskarżenia od wydanych orzeczeń;
  13. Współdziałania w zakresie ochrony bezpieczeństwa osób, bezpieczeństwa i porządku publicznego w komunikacji kolejowej oraz na obszarach wodnych z podmiotami realizującymi swoje zadania na terenie powiatu, w tym m.in. ze Strażą Miejską/Gminną,  Żandarmerią Wojskową, Strażą Ochrony Kolei;
  14. Nadzorowania problematyki zwalczania i ograniczania zjawiska alkoholizmu i innych patologii społecznych;
  15. Koordynacji i nadzoru nad działaniami Policji wobec cudzoziemców i uchodźców;
  16. Nadzorowania oraz wypracowywania koncepcji dotyczącej właściwej pracy dzielnicowych;
  17. Bieżącej oceny efektywności służby prewencyjnej, zagrożeń przestępczością i wykroczeniami, wykorzystania sił i środków oraz właściwego ich rozmieszczenia;
  18. Sporządzania analiz dla potrzeb dyslokacji służby;
  19. Wykonywania czynności związanych z wydawaniem pozwoleń na broń pneumatyczną, miotacze gazu obezwładniającego oraz narzędzia i urządzenia, których używanie może zagrozić życiu lub zdrowiu;
  20. Ochrony bezpieczeństwa ludzi i środowiska wodnego, leśnego - utrzymywanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na tych obszarach oraz współdziałanie w tym zakresie z odpowiednimi służbami;
  21. Ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego na obszarach kolejowych oraz współdziałanie w tym zakresie ze Strażą Ochrony Kolei;
  22. Analizowania stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w ruchu drogowym;
  23. Organizacji, planowania służby zapewniającej koordynację działania Policji w ruchu drogowym w podległym rejonie służbowym ze szczególnym uwzględnieniem miejsc zagrożonych zdarzeniami drogowymi;
  24. Opiniowania projektów zmian organizacyjnych w ruchu drogowym na terenie działania jednostki;
  25. Udzielania pomocy i asysty uprawnionym organom;
  26. Prowadzenia działań szkoleniowo-informacyjnych we współdziałaniu z innymi komórkami organizacyjnymi;
  27. Udzielania odpowiedzi na zapytania o zdarzeniach drogowych dla firm ubezpieczeniowych i innych podmiotów uprawnionych, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych;
  28. Udzielania informacji, wydawania zaświadczeń o liczbie uzyskanych punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego osobom i podmiotom uprawnionym;
  29. Prowadzenia działań prewencyjnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym;
  30. Wykonywania zadań z zakresu gospodarki mandatowej;
  31. Rozpoznawania zagrożeń w ruchu drogowym oraz wykonywanie czynności zmierzających   do ich wyeliminowania;
  32. Zapewnienia sprawnego i natychmiastowego reagowania na wydarzenia zaistniałe w rejonie służbowym jednostki;
  33. Zapewnienia szybkiej mobilizacji sił i środków koniecznych do działań interwencyjnych;
  34. Nadzorowania wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę w patrolach, obchodach oraz przy pomieszczeniach dla osób zatrzymanych;
  35. Dystrybucji koordynacji generowanych przez systemy informatyczne;
  36. Prowadzenia dokumentacji dotyczącej tematyki z zakresu zarządzania kryzysowego;
  37. Nadzorowania wprowadzania danych do eksploatowanych systemów informatycznych;
  38. Weryfikowania i wprowadzania do bazy KSIP danych o kierujących popełniających wykroczenia drogowe, meldunki PRD-5/1, ponadto wykroczenia dotyczące mienia z art. 119, art. 120, art. 122 i art. 124 Kodeksu Wykroczeń, oraz wyroki w wymienionych sprawach;
  39. Doprowadzania osób zatrzymanych na polecenie uprawnionych organów;
  40. Realizowania zadań w zakresie zapewnienia ochrony fizycznej Komendy;
  41. Opracowanie i aktualizowanie planu ochrony fizycznej Komendy;
  42. Realizacji zadań operacyjnych, obronnych i przygotowania jednostki do objęcia militaryzacją;
  43. Przyjmowania interesantów i kierowania ich do właściwych policjantów lub pracowników Policji;
  44. Planowania i koordynowania działań Komendy związanych z zagrożeniami terrorystycznymi;
  45. Przygotowywania i prowadzenia akcji policyjnych;
  46. Planowania, organizowania i koordynowania działań Policji w warunkach katastrof naturalnych, awarii technicznych, zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w tym współpraca z podmiotami pozapolicyjnymi;
  47. Inicjowania, organizowania i koordynowania na obszarze powiatu zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas imprez, zgromadzeń, uroczystości, protestów społecznych;
  48. Współdziałania ze strukturami sztabowymi na poziomie województwa;
  49. Terminowego i prawidłowego wprowadzania danych do Policyjnego Rejestru Imprez Masowych (PRIM);
  50. Nadzoru nad wprowadzaniem danych do SESPol w zakresie realizacji zadań o charakterze prewencyjnym oraz Systemu Wspomagania Dowodzenia w zakresie efektywnego zarządzania poprzez SWD dyspozycyjnym potencjałem osobowym i logistycznym, w szczególności   w zakresie przetwarzania informacji o przebiegu służby patrolowej;
  51. Realizacji zadań oraz prowadzeniem nadzoru w zakresie obsługi narzędzia „Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa”;
  52. Prowadzenie ewidencji pomocniczej uzbrojenia.

 

do góry